.::Main Contents::.

...


  • Sebat Kerana Arak; Adilkah?



    Pada  22 Oktober 2009, UIAM Kuantan akan menganjurkan Wacana Ilmu bertajuk “Sebat Kerana Arak: Adilkah?”, yang membariskan panel seperti Ustaz Hj Nasarudin Hassan Tantawi, Ketua Pemuda Pas Pusat, Encik Mohd Najib Hussin, Peguam Syarie Pahang, dan jemputan istimewa daripada wakil Sister in Islam (SIS). Wacana Ilmu ini akan dipengerusikan oleh Prof. Dr. Mohamed Fauzi b. Abd. Rani, Dekan Kulliyyah Perubatan, UIAM Kuantan. Kami telah cuba sedaya upaya untuk menjemput Pengarah Eksekutif SIS tetapi pihak ini enggan untuk menjadi panel. Mereka datang sebagai pemerhati dan mendengar ulasan yang akan diberikan oleh panel-panel lain. 


    Program anjuran Kelab Profesional Huffaz (PROFAZ) UIAM ini dijangkakan mendapat sambutan hangat daripada warga UIAM dan juga warga Pahang keseluruhannya. Wacana ilmu ini amat sesuai denagn keperluan semasa apabila akhir-akhir ini ada golongan yang berani mempertikaikan keputusan Mahkamah Syariah terhadap hukum minum arak. 


    Pihak urusetia Wacana Ilmu “Sebat Kerana Arak: Adilkah?” amat mengalu-alukan kehadiran rakan-rakan pelajar UIAM dari semua kampus untuk merungkai dan menjawab persoalan-persoalan dangkal yang dilemparkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dan hendak menegakkan benang yang basah. Kehadiran anda kami dahulukan dengan ucapan terima kasih.  
     

0 comments:

Leave a Reply

.::Ahlan Wasahlan::.

.::Ahlan Wasahlan::.

Academic Calendar Sem 1 09/10

Academic Calendar Sem 1 09/10

.:: Organization Chart ::.

.:: Organization Chart ::.

.::MC's Activities::.

.::Followers::.

Lets Join Ma'ruf Club's Yahoo Group

Click to join marufclub_uiam

Click to join marufclub_uiam

Subscribe to marufclub_uiam Yahoo Group
Subscribe to marufclub_uiam